KLAUZULA INFORMACYJNA DLA RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe dzieci, rodziców lub opiekunów prawnych są przetwarzane w celach związanych z realizacją zadań oświatowych: dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych przez Administratora, w szczególności:
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty, ustawy o systemie informacji oświatowej i aktów wykonawczych m.in. wypełniania obowiązku dotyczącego uzupełniania i prowadzenia dokumentacji dotyczącej przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”,
- w celu wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym – zapewnienia bezpieczeństwa m.in. w zakresie gromadzenia informacji o osobach odbierających dzieci, informowania o osiągnięciach podopiecznych placówki oświatowej i podpisywania prac podopiecznych (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym”,
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach – m.in. zgoda na wykorzystanie wizerunku dziecka lub kontakt mailowy /telefoniczny z rodzicami dziecka (art. 6 ust. 1 a RODO) – „zgoda”.
Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO:
- udzielenia informacji o nagłym zdarzeniu czy zaistniałym niebezpieczeństwie dotyczącym dziecka (podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. c RODO) – „gdy jest to niezbędne w celu ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą”
- w celu wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym – m.in. w związku z udzieleniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku (podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. g RODO) „przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym”
- w celu zapewnienia dzieciom właściwej opieki, odżywiana i metod wychowawczych (art. art. 9 ust. 2 lit. h RODO w związku z art. 155 ustawy Prawo oświatowe)
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do wykonywania przez Administratora działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne; odmowa ich podania może wiązać się z brakiem możliwości realizacji celów wskazanych powyżej. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres pobytu dziecka w placówce oświatowej (lub dłużej, jeżeli jest to wymagane przepisami prawa),
- przez okres wykonania zadań w interesie publicznym lub do momentu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu w tym zakresie (np. do momentu wycofania upoważnienia do odbioru dziecka),
- przez okres obowiązywania zgody lub do momentu ewentualnego jej wycofania.
Wycofanie zgody:
- może nastąpić w dowolnym momencie,
- nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystywania danych w okresie, gdy zgoda ta obowiązywała.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora, oraz dostarczającym oprogramowanie itp.). Podmiotem przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty, które wspiera jego działalność od strony płacowej, księgowej i administracyjno-prawnej.
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Osobom, których dane są wykorzystywane na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym, przysługuje także prawo złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
Rozpowszechnianie wizerunku, stanowiącego jedynie szczegół całości (zdjęcia grupowe, zdjęcia / nagrania z wycieczek, zdjęcia / nagrania, gdzie wizerunek osoby nie stanowi głównego lub podstawowego elementu tego ujęcia), nie wymaga zgody (zgodnie z art. 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych).
KLAUZULA INFORMACYJNA – OBOWIĄZEK NAUKI
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe dzieci, rodziców lub opiekunów prawnych są wykorzystywane w celu kontroli spełniania obowiązku nauki przez Administratora, w szczególności:
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie ustawy Prawo oświatowe i aktów wykonawczych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”,
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach – np. zgoda na wykorzystanie danych kontaktowych – mailowy/ telefoniczny z rodzicami/opiekunami prawnymi (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – „zgoda”.
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne kontroli obowiązku nauki przez Administratora. Odmowa ich podania wiąże się z odpowiedzialnością przewidzianą przepisami prawa. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane
- przez okres obowiązywania zgody lub do momentu ewentualnego jej wycofania.
Wycofanie zgody:
- może nastąpić w dowolnym momencie,
- nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystywania danych w okresie, gdy zgoda ta obowiązywała.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom dostarczającym oprogramowanie).
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
DODATKOWA INFORMACJA W ZWIĄZKU ZE SPEŁNIENIEM OBOWIĄZKU NAUKI
Państwa dane zostały pozyskane za pośrednictwem Burmistrza Dzielnicy Praga-Południe/Prezydenta m.st. Warszawy. Administrator będzie je przetwarzać w zakresie wskazanym powyżej na podstawie przekazanych informacji (imię i nazwisko, PESEL, data urodzenia, adres zamieszkania).
KLAUZULA INFORMACYJNA – REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe kandydatów, rodziców lub opiekunów prawnych są wykorzystywane w celu przeprowadzenia procedury rekrutacyjnej do przedszkola przez Administratora, w szczególności:
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty i ustawy o systemie informacji oświatowej oraz aktów wykonawczych (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 g RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”,
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do przeprowadzenia przez Administratora procedury rekrutacyjnej. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane zgodnie z ustawą Prawo oświatowe i aktami wykonawczymi
– do końca okresu, w którym podopieczny korzysta z nauki w przedszkolu
– przez okres roku, w przypadku nieprzyjęcia podopiecznego w procesie rekrutacji
Chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp.).
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATÓW DO PRACY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe kandydatów do pracy są wykorzystywane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na wolne stanowisko pracy przez Administratora, w szczególności:
- w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) -„przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach – np. zgoda kandydata na wykorzystanie danych kontaktowych – adres mailowy/ nr telefonu lub wykorzystanie jego danych do celów przyszłych rekrutacji (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – „zgoda”.
- w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności na podstawie art. 22 Kodeksu pracy
(art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”,
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach np. jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO – m.in. dane o niepełnosprawności kandydata (podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – „zgoda”,
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do przeprowadzenia postepowania rekrutacyjnego przez Administratora. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne; odmowa ich podania może wiązać się z brakiem możliwości realizacji celów wskazanych powyżej. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
Do celów rekrutacji dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane.
Wycofanie zgody:
- może nastąpić w dowolnym momencie,
- nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystywania danych w okresie, gdy zgoda ta obowiązywała.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp.).
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA PRACOWNIKÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe pracowników są wykorzystywane w celu prawidłowej realizacji umów o pracę bądź innych umów zlecenia przez Administratora, w szczególności:
- w celu realizacji postanowień zawartej umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) -„przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach – np. zgoda na wykorzystanie wizerunku pracownika (art. 6 ust. 1 a RODO) – „zgoda”.
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie ustawy Kodeksu pracy, ustawy Karta nauczyciela, ustawy o pracownikach samorządowych (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach np. jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – „zgoda”
- w celu zapewnienia pracownikom właściwej opieki medycznej (art. art. 9 ust. 2 lit. h RODO w związku z art. 229 ustawy Kodeks pracy)
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do realizacji postanowień umowy przez Administratora. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne; odmowa ich podania może wiązać się z brakiem możliwości realizacji celów wskazanych powyżej. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane
- przez okres obowiązywania zgody lub do momentu ewentualnego jej wycofania.
Wycofanie zgody:
- może nastąpić w dowolnym momencie,
- nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystywania danych w okresie, gdy zgoda ta obowiązywała.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora). Podmiotem przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty, które wspiera jego działalność od strony płacowej, księgowej i administracyjno-prawnej, firmie świadczącej usługi w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, firmom dostarczającym oprogramowanie itp.
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
KLAUZULA INFORMACYJNA DO CELÓW ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe pracowników oraz członków ich rodzin są wykorzystywane w celu prowadzenia działalności socjalnej przez Administratora, w szczególności:
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, ustawy Kodeks pracy, ustawy Karta nauczyciela (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”
- w celu realizacji postanowień zawartej umowy m.in. umowa o udzielenie pożyczki mieszkaniowej itp. (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) -„przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą”.
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do realizacji powyższych działalności przez Administratora. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne; odmowa ich podania może wiązać się z brakiem możliwości realizacji celów wskazanych powyżej. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Podmiotem przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty, które wspiera jego działalność od strony płacowej, księgowej i administracyjno-prawnej.
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
DODATKOWA INFORMACJA DLA CZŁONKÓW RODZINY PRACOWNIKA WSKAZANYCH W OŚWIADCZENIU
ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH
Państwa dane zostały pozyskane za pośrednictwem pracowników (państwa krewnych lub powinowatych). Administrator będzie
je przetwarzać w zakresie wskazanym w regulaminie funduszu świadczeń socjalnych na podstawie przekazanego oświadczenia (imię i nazwisko, stopień pokrewieństwa, data urodzenia, dochód brutto).
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KONTRAHENTÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe kontrahentów są wykorzystywane w celu prawidłowej realizacji umowy przez Administratora, w szczególności:
- w celu realizacji postanowień zawartej umowy o świadczenie usług (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na podstawie ustawy o rachunkowości, ustawy o ordynacji podatkowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”,
- dane osób wskazanych do kontaktów – w celu zapewnienia prawidłowej realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – “przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora”
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do realizacji postanowień umowy przez Administratora. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne; odmowa ich podania może wiązać się z brakiem możliwości realizacji celów wskazanych powyżej. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane.
- przez okres obowiązywania umowy lub do momentu jej rozwiązania/wygaśnięcia.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp.). Podmiotem przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty, które wspiera jego działalność od strony płacowej, księgowej i administracyjno-prawnej, firmom dostarczającym oprogramowanie.
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
INFORMACJA DLA OSÓB WYZNACZONYCH DO KONTAKTU PRZEZ KONTRAHENTA
Państwa dane zostały pozyskane za pośrednictwem kontrahenta w związku z zawartą umową i wskazaniem Pani/Pana do kontaktów w ramach jej realizacji. Administrator będzie je przetwarzać w zakresie wskazanym w umowie (imię i nazwisko, dane kontaktowe: numer telefonu, adres poczty elektronicznej).
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA INTERESANTÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe interesantów są wykorzystywane przez Administratora, w następujących celach:
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach – np. zgoda wykorzystanie danych kontaktowych – mailowy / telefoniczny (art. 6 ust. 1 a RODO) – „zgoda”.
- w celu wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym – m.in. w zakresie gromadzenia informacji w księdze wejść i wyjść o interesantach- imię i nazwisko, numer dowodu osobistego na podstawie art. 1 pkt 14 ustawy Prawo oświatowe (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym”,
Podanie danych osobowych jest niezbędne do realizacji przez Administratora celów wskazanych powyżej. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne; odmowa ich podania może wiązać się z brakiem możliwości realizacji celów wskazanych powyżej. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
– przez okres 1 roku, chyba że księga wejść/wyjść stanowi dokument dowodowy w postępowaniu sądowym,
- przez okres obowiązywania zgody lub do momentu ewentualnego jej wycofania.
Wycofanie zgody:
- może nastąpić w dowolnym momencie,
- nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystywania danych w okresie, gdy zgoda ta obowiązywała.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp.).
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Osobom, których dane są wykorzystywane na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym, przysługuje także prawo złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA STAŻYSTÓW/PRAKTYKANTÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe stażystów i praktykantów są wykorzystywane w celu realizacji stażu lub praktyki, w szczególności:
- w celu realizacji postanowień zawartej umowy stażu lub praktyk absolwenckich (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy
- w celu wykonywania zadań realizowanych w interesie – realizacja programu praktyk na podstawie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym”,
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności na podstawie ustawy Prawo oświatowe i aktów wykonawczych w związku z realizacją praktycznej nauki zawodu (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”.
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do realizacji przez Administratora celów wskazanych powyżej. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne; odmowa ich podania może wiązać się z brakiem możliwości realizacji celów wskazanych powyżej. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane.
- przez okres obowiązywania umowy lub do momentu jej rozwiązania/wygaśnięcia.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp.). Podmiotem przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty, które wspiera jego działalność od strony płacowej, księgowej i administracyjno-prawnej.
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Osobom, których dane są wykorzystywane na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym, przysługuje także prawo złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA WOLONTARIUSZY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe wolontariuszy są wykorzystywane w celu realizacji wolontariatu, w szczególności:
- w celu realizacji postanowień zawartej umowy wolontariatu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO) -„przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, w szczególności na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do realizacji przez Administratora celów wskazanych powyżej. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne; odmowa ich podania może wiązać się z brakiem możliwości realizacji celów wskazanych powyżej. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane.
- przez okres obowiązywania umowy lub do momentu jej rozwiązania/wygaśnięcia.
- przez okres obowiązywania zgody lub do momentu ewentualnego jej wycofania.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp.). Podmiotem przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty, które wspiera jego działalność od strony płacowej, księgowej i administracyjno-prawnej.
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA RADY RODZICÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe członków rady są wykorzystywane w celach związanych z funkcjonowaniem rady rodziców oraz rad oddziałowych,
w szczególności:
- w celu wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym – m.in. w zakresie gromadzenia informacji
o członkach rady rodziców i rad oddziałowych w ramach prowadzenia prac rady rodziców (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym”,
Podanie danych osobowych jest niezbędne do uczestniczenia w pracach rady rodziców i rad oddziałowych. Odmowa ich podania uniemożliwi udział w pracach rady rodziców i rad oddziałowych. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
Dane będą przechowywane:
- przez okres wykonania zadań w interesie publicznym (bycie członkiem rady rodziców lub rady oddziałowej) – na okres wskazany w upoważnieniu
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp.).
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, wyrażenia sprzeciwu, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Osobom, których dane są wykorzystywane na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym, przysługuje także prawo złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
KLAUZULA INFORMACYJNA – ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe wykonawców są wykorzystywane przez Administratora w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie art. 8 i art. 96 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”,
- dane osób wskazanych do kontaktów – w celu zapewnienia prawidłowej realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – “przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora”
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do realizacji postępowania o udzielenia zamówienia publicznego przez Administratora. Odmowa ich podania wiąże się z konsekwencjami prawnymi wynikającymi z ustawy. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp). Podmiotem przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki jest Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty, które wspiera jego działalność od strony płacowej, księgowej i administracyjno-prawnej.
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
INFORMACJA DLA OSÓB WYZNACZONYCH DO KONTAKTU PRZY ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
Państwa dane zostały pozyskane za pośrednictwem wykonawców w związku z postępowaniem o udzielenie zamówień publicznych. Administrator będzie je przetwarzać w zakresie wskazanym w umowie (imię i nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe: numer telefonu, adres poczty elektronicznej).
KLAUZULA INFORMACYJNA – KONKURSY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe dzieci/ nauczycieli, gości i osób trzecich są wykorzystywane w celu organizacji konkursu pt. ……………… oraz prezentacji i rozpowszechnieniu działalności placówki wynikającej z jej zadań statutowych w ramach świadczonych usług w zakresie edukacyjnym, w szczególności promowanie talentów i osiągnięć dzieci:
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach – zgoda na uczestnictwo oraz utrwalenie i wykorzystanie wizerunku w formie tradycyjnej i elektronicznej – wyrażona przez rodziców/opiekunów prawnych w imieniu dzieci oraz przez nauczycieli (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w związku z udziałem w …………….. w dniu. ……………… (art. 6 ust. 1 a RODO) – „zgoda”.
- gości i osób trzecich, których obecność na przeglądzie wiąże się z wyrażeniem zgody na utrwalenie i wykorzystanie wizerunku w formie tradycyjnej i elektronicznej (na stronie internetowej placówki, Facebooku, tablicach informacyjnych i w kronice administratora)
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres ……………………………..miesięcy/ obowiązywania zgody lub do momentu ewentualnego jej wycofania.
Wycofanie zgody:
- może nastąpić w dowolnym momencie,
- nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystywania danych w okresie, gdy zgoda ta obowiązywała.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora oraz dostarczającym oprogramowanie itp).
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
Rozpowszechnianie wizerunku, stanowiącego jedynie szczegół całości (zdjęcia grupowe, zdjęcia / nagrania z wycieczek, zdjęcia / nagrania, gdzie wizerunek osoby nie stanowi głównego lub podstawowego elementu tego ujęcia), nie wymaga zgody (zgodnie z art. 81 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych).
KLAUZULA INFORMACYJNA – PIKNIK
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119/1 z 04.05.2016 r.):
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe w postaci wizerunku uczestników Pikniku są wykorzystywane przez Administratora w celu prezentacji i informowania o działalności placówki w mediach i publikacjach, w szczególności:
- na podstawie zgody w wyraźnie oznaczonych, odrębnych celach:
–Biorąc udział w Pikniku uczestnik wyraża nieodpłatnie zgodę na wykorzystanie, w tym rozpowszechnianie przez administratora wizerunku zarejestrowanego w formie fotografii cyfrowej, analogowej lub nagrania wideo, utrwalonego w trakcie pikniku poprzez jego publikację w całości lub we fragmentach m.in. na stronie internetowej placówki oraz w mediach społecznościowych i/lub pozostałych podmiotów współpracujących w zakresie organizacji pikniku, w tym wykonywanych na zlecenie placówki publikacji, prezentacji, materiałów filmowych oraz innego rodzaju materiałów informacyjnych (w wersji papierowej i elektronicznej) w związku z organizacją pikniku lub dotyczącą jej działalności informacyjnej (art. 6 ust. 1 a RODO oraz art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych) – „zgoda”.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres obowiązywania zgody lub do momentu ewentualnego jej wycofania.
Wycofanie zgody:
- może nastąpić w dowolnym momencie,
- nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystywania danych w okresie, gdy zgoda ta obowiązywała.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem na podstawie zawartych umów (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora, dostawcom usług technicznych oraz dostarczającym oprogramowanie itp) lub podmiotom przetwarzającym dane osobowe na rzecz placówki.
Uczestnikom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, usunięcia, prawo do przenoszenia danych lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
KLAUZULA INFORMACYJNA – DYŻUR WAKACYJNY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. 2016. 119. 1) informujemy, że:
Administratorem danych osobowych jest w świetle przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” z siedzibą przy ul. Pustelnicka 35, 04-138 Warszawa (Administrator). Dane kontaktowe Administratora: tel. 22 610 66 95, email: p57@eduwarszawa.pl
Dane osobowe kandydatów, rodziców lub opiekunów prawnych są wykorzystywane w celu przeprowadzenia procedury rekrutacyjnej na dyżur wakacyjny przez Administratora, w szczególności:
- w celu realizacji obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na podstawie ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty i ustawy o systemie informacji oświatowej (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 g RODO) – „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego”,
Podanie danych osobowych w zakresie określonym przepisami prawa jest obowiązkowe i niezbędne do przeprowadzenia przez Administratora procedury rekrutacyjnej. Odmowa ich podania uniemożliwi wykonywanie tych obowiązków przez naszą placówkę. Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani automatycznemu podejmowaniu decyzji.
W zależności od wskazanej podstawy dane będą przechowywane:
- przez okres niezbędny do realizacji wszelkich obowiązków wynikających z przepisów prawa nakazujących przechowywać dane
Chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Placówka nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
Placówka może udostępniać dane osobowe, jeśli będzie się to wiązało z realizacją uprawnienia bądź obowiązku wynikającego z przepisów prawa. Dane mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Administratorem (np. firmom obsługującym strony internetowe Administratora).
Osobom, których dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku ws. dostępu do danych osobowych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub złożenia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W placówce wyznaczono inspektora ochrony danych (IOD) można się z nim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej: IOD.DBFOPPD@EDUWARSZAWA.PL
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Przedszkola nr 57 „Grochowiaczek” w Warszawie
Przedszkole nr 57 „Grochowiaczek” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.przedszkole57.waw.pl oraz Biuletynu Informacji Publicznej Przedszkola nr 57 „Grochowiaczek” w Warszawie
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- Brak jest dostępności mediów zmiennych w czasie.
- Brak możliwości prezentacji treści w wybranym układzie pionowym lub poziomym.
- Strona nie spełnia wymagania dotyczącego możliwości rozróżniania w zakresie: użycia koloru, kontrastu; elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru i koloru czcionki, odstępów między wyrazami lub liniami tekstu.
- Niektóre linki mogą być dwuznaczne dla użytkowników i nie są wystarczająco opisane.
- Brak dostępności wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury.
- Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF.
- Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej.
- Część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego.
- Na niektórych stronach brak jest odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
- Brak możliwości wprowadzania danych alternatywnymi sposobami poza wykorzystaniem klawiatury.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020 09 18
- Zaktualizowano dnia 2021 02 17
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor przedszkola, p57@edu.um.warszawa.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu + 48 22 610 66 95. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Sposób dojazdu
Placówka mieści się przy jednokierunkowej ulicy w odległości około 100 m. od przystanku autobusowego -GDECKA- oraz około 1 km od stacji pkp/skm Warszawa- Olszynka Grochowska
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Budynek placówki nie posiada rozwiązań architektonicznych typu podjazd czy winda dla osób niepełnosprawnych, jak i innych udogodnień.