Zarządzenie Nr 4/2017
z dnia 29.09.2017 r.
Dyrektora Przedszkola nr 57 w Warszawie
w sprawie ustalenia ramowego rozkładu dnia w Przedszkolu nr 57
Na podstawie § 12 ust. 4 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2017 r. poz. 649) zarządzam co następuje:
§ 1
- Na wniosek Rady Pedagogicznej wyrażony w uchwale nr 5/17 Rady Pedagogicznej Przedszkola nr 57 Warszawa ul. Pustelnicka 35 z dnia 14.09.2017 r w sprawie wniosku o ustalenie ramowego rozkładu dnia w Przedszkolu 57 i po zasięgnięciu opinii rady rodziców, ustalam ramowy rozkład dnia w Przedszkolu nr 57, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
- Ramowy rozkład dnia, o którym mowa w ust. 1 uwzględnia zasady ochrony zdrowia i higieny nauczania , wychowania i opieki, potrzeby zainteresowania i uzdolnienia dzieci, rodzaje niepełnosprawności , oczekiwania rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola nr 57.
§ 2
Zobowiązuje się nauczycieli poszczególnych oddziałów do ustalenia dla swojego oddziału szczegółowego rozkładu dnia na podstawie ramowego rozkładu dnia o którym mowa w§ 1 ust.1 z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci uczęszczających do danego oddziału.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dyrektor Przedszkola
Załącznik do Zarządzenia Nr 5/17 Rady Dyrektora
Przedszkola nr 57
z dnia 29.09.2017r.
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu nr 57 – grupa dzieci młodszych (w wieku 3 i 4 lat)
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7:00–17:00
Część I – poranna
7.00–8.00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym.
8.00–8.30
Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30–9.10
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.10–9.40
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
Część II – główna
9.40–10.10
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Realizacja zadań edukacyjnych. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.10–10.30
Przygotowanie do wyjścia na powietrze –– czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
10.30–11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe zorganizowane przez nauczyciela, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
11.45–12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.
12.00–12.40
Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Część III – poobiednia
12.40–12.50
Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.
12.50–14.20
Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
14.20–14.30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.30–15.00
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
15.00–17.30
Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki rozwijające potencjał dzieci, uwzględniające ich potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu nr 57 – grupa dzieci starszych (w wieku 5 i 6 lat)
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8:00–17:00
Część I – poranna
7.00–8.00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
8.00–8.30
Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ewentualne zajęcia rozwijające zdolności dzieci. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Zabawy rytmiczne.
8.30–9.00
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Część II – główna
9.00–10.15
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
10.10–10.30
Przygotowanie do wyjścia na powietrze –– czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
10.50–11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe zorganizowane przez nauczyciela, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zabawy rytmiczne.
11.45–12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
12.00–12.30
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30–13.00
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie zgodnie z warunkami i sposobem realizacji podstawy programowej (leżak, materac, mata, poduszka).
Część III – poobiednia
13.00–14.15
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-‑stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.
14.15–14.30
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.30–14.50
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.50–17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy samodzielne dzieci. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki rozwijające potencjał dzieci, uwzględniające ich potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.